Dat was ie weer :'( - Reisverslag uit Chania, Griekenland van Guido Saes - WaarBenJij.nu Dat was ie weer :'( - Reisverslag uit Chania, Griekenland van Guido Saes - WaarBenJij.nu

Dat was ie weer :'(

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

10 Augustus 2015 | Griekenland, Chania

Het is nu al weer twee weken geleden dat ook het schitterende Kreta heb verlaten en ook weer twee weken dat ik het kamp aan het missen ben. Dus hier is dan mijn laatste reisverslag over de laatste dagen en natuurlijk een update hoe het er nu voor staat met de zeeschildpadden.

De laatste paar dagen vlogen als een speer voorbij. In de week dat ik ook zou vertrekken zou ook het merendeel van het team weer een reis terug naar huis maken, een emotionele week dus. Het was trouwens ook de laatste week van het nestig seizoen wat betekend dat we over aan het gaan waren naar het hatching seizoen van de kleine schildpadjes. Dus de tijd voor mij om het stokje, de kennis en ervaringen over te dragen naar de nieuwe teamleden die dit weer zullen doorgeven aan de mensen die na mijn vertrek komen.

In de laatste paar weken heb ik ook nog 3 vrije dagen op kunnen vragen waarmee ik nog naar Elafonisi en de Samaria Gorge ben gegaan. Dit zijn twee natuurgebieden in het zuiden van Kreta.

De Samaria Gorge is 16 km lang en de grootste kloof in Europa. Deze heb ik in een dag gelopen. We zijn ’s ochtends rond 6 uur met de bus vertrokken om naar een dorpje te gaan in de bergen op 1250 meter hoogte om vanuit daar de tocht door de kloof naar de Libische Zee te lopen waar we in het plaatsje Agia Roumeli om de boot terug te pakken.
De Samaria Gorge is zeker een aanrader om te doen als je natuurlijk tegen een stevige wandeling kunt. Het heeft vele aspecten en een rijke flora. Ook loopt er veel vee vrij rond waar de Griekse bewoners hun verse kazen en andere melkproducten uit maken. Ook is dit de leef plaats van de bedreigde kri-kri geit.

Elafonisi was in tegenstelling een hele ontspannende trip (nadat je de weg er naar toe hebt gemaakt). Het is namelijk een bekend strand in Kreta. Het is heel uitgestrekt met helder water. Het staat bekend om het stuk roze strand dat je nog op sommige plekken op het strand hebt. Deze roze stukken strand zijn aan het verminderen doordat touristen na hun bezoek illegaal een flesje roze zand mee naar huis nemen als aandenken.
Verder heb ik hier lekker kunnen snorkelen en een ontspannende dag gehad ☺.

Maar al bij al. Dit was voor mij een geweldige ervaring die ik nooit zal vergeten en zeker voor herhaal vatbaar is! Ik raad ook iedereen aan om een keer vrijwilligerswerk te verrichten voor ARCHELON. Het is een prima organisatie en je leert er veel over natuurlijk schildpadden maar ook over de Griekse cultuur en de mensen die er leven. Ook wordt je meegenomen in de stukken natuur en landbouw die je daar hebt.

Daarnaast maak je kennis met de geweldigste mensen in de wereld. Zeker 80% van de ervaring komt door de mensen die ik heb leren kennen daar!!!

Dus heb je interesse je kan me altijd vragen stellen of kijk even op de site: http://www.archelon.gr/index_eng.php .

Voor nu het einde van deze reisblog.

Bedankt voor het volgen!!!!


GROETEN!!!

Guido Saes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Actief sinds 18 Mei 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 2363

Voorgaande reizen:

18 Mei 2015 - 26 Juli 2015

Stage Chania

Landen bezocht: